استاندار یزد در جمع فعالان صنعت و معدن استان :نامگذاری امسال به جهاد اقتصادی، وظیفه همه فعالان عرصه اقتصاد را سنگین تر کرده است

استاندار یزد در دیدار صمیمانه خود با  فعالان عرصه صنعت و معدن استان، با اشاره به نامگذاری سال 1390 به سال جهاد اقتصادی، گفت: نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی، وظیفه همگان به ویژه  فعالان عرصه اقتصاد را سنگین تر  کرده است.

 به گزارش روابط عمومی استاندار یزد، "محمد رضا فلاح زاده" چهار شنبه شب در این نشست که در محل سالن اجتماعات پارک فناوری اقبال برگزار شد، اظهار داشت:همانطور که در عرصه جهاد نظامی  در دوران دفاع مقدس ، تلاش شبانه روزی صورت می گرفت و هم اکنون نیز نیروهای مسلح در حال تلاش و جذب نیرو و آموزش و تمرین و تکرارند، در عرصه جهاد اقتصادی نیز باید تلاش شبانه روزی صورت بگیرد.

وی علاوه بر تلاش شبانه روزی، داشتن برنامه و دلسوزی را از دیگر پارامترهای  جهاد اقتصادی دانست و برخی از نیازهای کشور در عرصه اقتصاد را برشمرد.

اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی، افزایش بهره وری ، اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام مالیاتی، حل مشکل بیکاری،رسیدن به رشد اقتصاد 8 درصدی در پایان برنامه پنجم توسعه، افزایش سرمایه گزاری، توجه به بخش تولید  و افزایش صادرات غیر نفتی ، تداوم هدفمند سازی یارانه ها و... از جمله نکاتی است که مورد اشاره استاندار یزد قرار گرفت.

فلاح زاده تصریح کرد: تحقق این موارد در گرو جهاد اقتصادی است.

عالی ترین مقام اجرائی استان، امنیت،تعلیم و تربیت، امور عمرانی و زیر بنائی ، تحول اداری و همراهی ادارات و بانکها را از الزامات جهاد اقتصادی دانست.

وی برخی از تدابیر برنامه های اقتصادی یکی دو سال قبل را برشمرد  و در این رابطه  به کسب مجوز نیروگاه های جدید، اخذ مجوز خوراک مجتمعهای پتروشیمی، برنامه ریزی برای تبدیل شدن  یزد به قطب قلب درمانی کشور، بازنگری سند توسعه صادرات و گام برداشتن برای تکمیل چرخه فولاد در استان یزد اشاره کرد.

توسعه کاشت محصولات گلخانه ای در سال 89 تا جائیکه استان یزد رتبه دوم کشور را از آن خود کرد،پیگیری برای تصویب مناطق ویژه اقتصادی، کسب مجوز بار انداز (بندر خشک) و تدوین اسناد توسعه ای و نقشه راه دستگاه ها از دیگر مواردی بود که فلاح زاده بدانها پرداخت.

استاندار یزد همچنین تدابیر امسال در راستای جهاد اقتصادی را تشریح کرد  و ادامه داد: فعال نمودن بخش تعاون و توسعه آن از برنامه های مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی احداث پردیس اقتصادی – فرهنگی یزد،ایجاد اشتغال 38 هزار نفری ، برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گزاری، راه اندازی و فعال نمودن ستاد تشویق سرمایه گزاری، تداوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و تلاش در خصوص اجرای اسناد توسعه ای را از جمله تدابیر اقتصادی در سال 90 عنوان کرد.

فلاح زاده همچنین بر شروع عملیات اجرائی واحدهای پتروشیمی  در سه شهرستان، پیگیری و ایجاد دفاتر تجاری در خارج از کشور، برگزاری نمایشگاه  توانمندیهای استان در خارج از کشور و برگزاری همایش نخبگان یزدی در عرصه  اقتصاد که  مقیم داخل و خارج کشورند، به عنوان بخش دیگری از این تدابیر تاکید کرد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا